Kadar Bayaran Zakat Fitrah Tahun 2016

5:49:00 PTG Mohd Zahiruddin 0 Comments

Ramadhan dah nak masuk minggu terakhir dah. Jadi sama-samalah tunaikan rukun islam ke-empat iaitu Menunaikan zakat bagi yang berkemampuan. Tempoh membayar zakat adalah sehingga pagi syawal sebelum solat sunat hari raya aidilfitri.

Tunaikan lah kewajiban korang bagi yang mampu. Yang lain pun kena ingat kan ketua keluarga tentang pembayaran zakat okay manala tau diorang terlupa. Bersama-sama kita ingatkan tentang pembayaran zakat ini.

Kadar Pembayaran zakat bagi setiap negeri.

In Shaa Allah awal-awal kan lah bayar zakat ni sebab takut terlupa. Lagipun sekarang  mudah je kat baazar ramadhan mesti ada buka kaunter bayaran zakat, zahir tak tau la kat tempat lain tapi zahir ada nampak haritu. Apa-apapun korang kena peka okay In Shaa Allah.

Sekian. 

You Might Also Like

0 comments:

Do Comment k