Tips Gaya Rasulullah part 2

7:07:00 PG Mohd Zahiruddin 0 Comments


Ok sambungan dari Tips Gaya Rasulullah part 1 bersemangat pulak hehe..tak nak cakap banyak kita teruskan entry kita okay..


1.Mencontohi cara minum RASULULLAH adalah baik untuk kesihatan. Caranya ialah dengan meminum secara bertahap..maksudnya minum sedikit demi sedikit..,manfaat cara ni adalah penyerapan air semakin bertambah baik..Selain menghilangkan dahaga ia juga boleh 
memanjangkan sentuhan air dengan selaput lendir di dalam mulut,kerongkong,dan perut..tolong la jangan terburu-buru minum tu takut tersedak air pulak kan hehe..minum sikit-sikit dapat pahala jugak kan sebab ikut Rasulullah

2.Kelebihan daging kambing digambarkan dalam beberapa rekod yg menyebut 
mengenai kegemaran Nabi memakan daging kambing.Mengikut rekod Muslim,
bahagiam yg Nabi suka adalah lengan @ kaki hadapan. Qadhi lyadh berkata : 
" Kegemaran Nabi adalah bahagian lengan kaki kambing kerana aromanya 
yang tersendiri, rasa nya yang manis dan bahagian itu jauh 
dari tempat berbahaya."korang yang minat kambing tu baik cuba heheh Kegemaran Rasul tuhh..tapi kan zahir sendiri belum lagi pernah rasa daging kambing.kot laaa..

3.Ali bin Abi Talib r.a berkata"Jangan lah kamu jadikan perut mu sebagai 
kubur binatang.".Ini mengisyaratkan supaya kita menghadkan pengambilan daging dan ikan. 
Kajian mendapati manusia moden mengambil protien secara berlebihan
ini boleh menggangu kesihatan...maksud dia kat sini ialah jangan makan terlalu banyak makanan yang jenis daging kena makan sayur-sayur jugak..tak sihat kalau makan daging je tak ada keseimbangan pulak kan heheh..
Jadi itu sahaja yang dapat zahir kongsikan semoga apa yang zahir konsikan bersama dapat diamalkan dan dimanfaat untuk menjadi tabiat hidup korang so
Sekiannn..

You Might Also Like

0 comments:

Do Comment k